Ετικέτες

Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2019

Έκκληση του Βιβεκάναντα για θρησκευτική αρμονία

Όσα είπε ο Βιβεκάναντα στο Κοινοβούλιο των Θρησκειών του Σικάγο στις 9 Σεπτεμβρίου 1893 έχουν γίνει η επιτακτική ανάγκη του σήμερα:

«Είμαι περήφανος που ανήκω σε μια θρησκεία που δίδαξε στον κόσμο τόσο την ανεξιθρησκία όσο και την καθολική αποδοχή».—Σουάμι Βιβεκάναντα

«Εμείς πιστεύουμε όχι μόνο στην καθολική ανεξιθρησκεία, αλλά και δεχόμαστε όλες τις θρησκείες ως αληθινές. Είμαι περήφανος που ανήκω σε μια χώρα που έχει περιθάλψει τους κατατρεγμένους και τους πρόσφυγες όλων των θρησκειών και όλων των χωρών της γης. Είμαι περήφανος να σας πληροφορήσω ότι δεχτήκαμε στους κόλπους μας το πιο αγνό απομεινάρι των Ισραηλιτών, που ήρθε στη νότια Ινδία και κατέφυγε σε εμάς το ίδιο έτος κατά το οποίο ο ιερός ναός τους κατεδαφίστηκε από τη ρωμαϊκή τυραννία. Είμαι περήφανος που ανήκω στη θρησκεία που φιλοξένησε και εξακολουθεί να προστατεύει το απομεινάρι του μεγάλου ωροαστρικού έθνους. Θυμάμαι τον εξής ύμνο που έμαθα να επαναλαμβάνω από την πρώτη μου παιδική ηλικία, ο οποίος επαναλαμβάνεται καθημερινά από εκατομμύρια ανθρώπους: «Όπως τα διαφορετικά ποτάμια που πηγάζουν από διαφορετικά μέρη, σμίγουν όλα τα νερά τους στη θάλασσα, έτσι, Ω Κύριε, οι διαφορετικοί δρόμοι που οι άνθρωποι επιλέγουν λόγω των διαφορετικών τάσεών τους οδηγούν—παρά τη φαινομενική διαφορετικότητα, στρεβλότητα ή ευθύτητά τους— σε Σένα».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου